1. Verzending en levering?

Trendx maakt gebruik van de mogelijkheid om uw bestelling direct vanaf het magazijn in het buitenland te verzenden naar het door u opgegeven adres. Hierdoor kunnen onze items zo goedkoop mogelijk aangeboden worden. Uw bestelling wordt altijd met track & trace verzonden.
 
Pakketten worden verzonden met PostNL (NL) en Bpost (BE) en arriveren gewoonlijk binnen circa 15 werkdagen m.u.v. feestdagen. Dit betreft een verzendtijd van circa 8-13 werkdagen exclusief een verwerkingstijd van circa 1-3 werkdagen. In enkele gevallen kan de verzending circa 20 werkdagen in beslag nemen. Dit heeft te maken met de logistieke status van de verzendmaatschappij en douane en is geheel buiten ons bereik.

 

2. De status van mijn bestelling?

 Volg hier de status van uw pakket met de track & trace code die u per e-mail heeft ontvangen na de verzending van uw bestelling. 
 

3. Bestelling volgen?

We werken met verschillende leveranciers en soms duurt het langer voordat een bestelling wordt verwerkt en verzonden. Het is mogelijk dat de leverancier nog geen trackingcode heeft toegewezen aan uw bestelling. Nadat uw bestelling is verwerkt en verzonden, ontvangt u een trackingcode.  Houd er rekening mee dat sommige van onze leveranciers vertraging hebben opgelopen door ons een trackingcode te verstrekken. In dat geval kan uw bestelling worden verzonden maar nog steeds niet traceerbaar.

 

4. Geen trackingcode / trackinginformatie?

Als u nog steeds geen trackingcode heeft ontvangen of uw trackingcode werkt niet, betekent dit meestal een van de twee: uw bestelling wordt nog verwerkt en onze leverancier heeft nog geen trackingcode voor uw bestelling gemaakt OF de rederij heeft dat nog niet gedaan nog de trackinginformatie ontvangen.
In dat geval raden we u aan een paar dagen geduldig te wachten op een tracking-update.

 

5. Ruilen en retour?

De klant heeft het recht om de bestelling tot 90 dagen* na ontvangst te ruilen en/of te retourneren. Om hygiëne te kunnen waarborgen, accepteren we geen gebruikte artikelen in enkele categorieën, zoals leggings, onderbroeken, mondkapjes, enz. Wanneer we een verkeerd item hebben geleverd, heeft u uiteraard recht op een kosteloze retourzending. Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op. Indien u gebruik wil maken van het herroepingsrecht, moet het item met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking terug naar het magazijn van Trendx geretourneerd worden. De kosten voor ruilen en/of retourneren inclusief track & trace code zijn voor rekening van de klant. Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op. Bij het weigeren van het pakket, of het niet volgens de regels retourneren, kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.

Na ontvangst van de retourzending wordt het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding teruggestort, mits het product in goede orde is ontvangen. Mocht het item of de verpakking gebruikt en/of beschadigd zijn, dan kunnen we deze waardevermindering doorberekenen aan de klant. Behandel het item dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Als u een bestelling wilt retourneren / ruilen, stuur ons dan eerst een e-mail met betreft "retour (bestelnummer)". 

* Let op: dit geldt niet voor huishoudelijke apparaten. Bij die producten heeft u 48 uur de tijd, vanaf het moment dat u de bestelling heeft ontvangen, om ons op de hoogte te stellen van schade, onvolledige bestelling, of als u deze wilt retourneren.

6. Terugbetaling?

Wanneer een bestelling wordt geannuleerd / wordt de retour verwerkt, wordt uw terugbetaling automatisch terugbetaald op de betaalmethode die u hebt gebruikt voor de aankoop. Dit kan 10-14 werkdagen duren.


7. Bestelling annuleren?

Als u een bestelling wilt annuleren, stuur ons dan een e-mail met betreft "annuleren (bestelnummer)".
Houd er rekening mee dat een bestelling die eenmaal is verzonden, niet meer kan worden geannuleerd.

8. Douane?


Bij Trendx ontvangt circa 1% van de klanten een brief van de douane / verzendmaatschappij, waar wordt gevraagd naar de factuur en het betalingsoverzicht van de bestelling. Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op en we zullen dit zo snel mogelijk voor u proberen af te handelen. Mocht de klant buiten ons om toch gegevens opsturen naar de douane / verzendmaatschappij, dan is de klant zelf verantwoordelijk voor eventuele kosten. *Bij internationale zendingen (naar landen buiten Nederland of België) zijn klanten zelf verantwoordelijk voor het eventuele importproces en de regels die daar aan verbonden zijn.